Heihei,

viimeistä viedään tästä USA:n matkan reportoinnista :)

Eli tosiaan Vegasista tultiin takasin Losiin (en muista yhtään että monelta..). Taksimatka Union Stationilta, josta olisi (myöhemmin selvitettiin) kylläkin päässyt ilman metrovaihtoja hotellin lähistölle, meni ruuhkassa aika hitaasti, ja kuskin aukinainen ikkuna toi mukavat pakokaasut auton sisään. Oli muute tosi omituista Hollywoodissa, ku smog - savusumu oli niin selvästi nähtävää: vähän ku katto horisonttiin ni kaikki oli ihan sumuista...

Hotelliin päästiin ja kirjaiduttiin sisään. Meitin hotellissa oli kyl uima-allas, mut ei käyty siellä - ei ollu ehkä enää niin kuuma, ja ku oltiin tavallaan keskellä kaupunkia (ja uima-allas keskellä sen ympäri kohoavia hotellihuoneita), niin jotenki ei pahemmin tullu mieleen sit mennä hengaamaan altaalle - olihan meil kuitenki loppuaika niin täynnä tekemistä! Hollywoodissa me ehkä juoksenteltiin ja vähän stressailtiin muidenki kohteiden edestä, koska tää ny oli se paikka josta piti ostaa tuliaiset ja itelleki vielä jotain! Mä ny päätin olla ostamatta tuliaisia ku ihan muutamille, ja neki enempi sisäls noita magneetteja, jotka musta on tavallaan hyviä käyttöesineitä, helppo kuljettaa matkalaukussa, ja tosiaan sopii vähän niinku kaikille ;) Korttejaki oli tarkotus lähettää...noh, siitä lisää vielä kohta X)

Hotellilta lähettiin käveleen muka keskustaan . . . noh, väärään suuntaan lähettiin, ja aika pian huomattiin ku paikka näytti vähän ghetolta (no, omissa mielikuvissamme kai vaan), ja päädyttiin sit Thai Towniin. Nopsaan täyskäännös ja päin oikeeta Hollywoodin keskustaa. Oltiin tosiaan samoilla naamoilla ku bussissa, ja matkalla kohti Hollywoodin keskustaa - mikä skandaali, ku oltiin viel puhuttu et sit ku sinne päästään ni ollaan niin glamour että... :S Noh, haluttiin joka tapauksessa ny nopeesti käydä ostaan ne halloween-asut illaks! Loppujen lopuks päädyttiin viettämään iltaa keskustassa... Väki nimittäin lisäänty, ja vaikka käytiin paris pukuliikkeessä ni niistä ei ollu mitään mahollisuutta ostaa, koska ne puvut oli ihan järkyttävän kalliita! Sekä tositosi lyhyitä - kankaassa oli säästelty, jos tiiät mitä tarkotan.. :P

Noh, väkee oli loppujen lopuks tosi paljon sit ihan keskustassa, ja monella tietty kunnon asut päällä. Pari poliisii seiso jokasen korttelin kulmassa - USA:n matkalla nähtiin kyl poliisia joka kulkuneuvolla (tai ilman), tässä yks esimerkki:

Käytiin keskustan ostarilla syömässä pizzat - hmm, oisko se toi Hollywood & Highland Center nimeltään se paikka, joka tapauksessa se ihan keskus, missä oli kaikki Kodak Theatret ja muut... :P Niin, ja tietty nähtiin kävelymatkalla keskustaan niitä kaikkia tähtiä siellä kadulla - siis niitä tähden kuvia, ja niitähän riitti!! Laitetaan tähän malliksi yks myöhemmin retkellä napattu:

Kipa ja Johnny Deppin tähti :)

Päätettiin sieltä tungoksesta lähtee takas hotellille laittautumaan (kaupan kautta, et sais vähän suun kostuketta), ja päätettiin samalla testata metro. Nuh, mentiin yks asema lähemmäs hotellia (siin vaihees ei oltu viel ihan selvillä parhaasta päätepysäkistä, tosiaan testailtiin vasta), ja lähettiin käveleen loppumatka. Mietittiin et onpas pitkä matka, ja väki vaan lisääntyy, tääl on ihan kauheesti väkee varmasti kohta... Kunnes tajuttiin jossain vaiheessa, että jei, oltiinkin (taas) lähetty metrolta väärään suuntaan, eli takas keskustaan! KÄÄK! Ja sit takas metroasemalta keskustasta yks asemanväli lähemmäs hotellia, tällä kertaa lähtö oikeeseen suuntaan, kaupan kautta ja hotellille. ...Huh, voitte kuvitella et oli pieni uupumus päällä...Tähän turhaan kierrokseen uppos sellanen tunti, koska tosiaan meno oli varsinki loppuvaiheessa aika hidasta, ku poliisit sulki teitä, piti kierrellä, ootella liikennevaloissa, ja väen myllerrys oli aika hidasta.. Joten ku hotellille vihdoin päästiin ni päätettiin siel sit pysyä - ja järjestettiin omat halloweenjuhlat:

Netta oli "geisha", mä olin "mies" ja Kipa "mummo"

TIISTAI 1.11.

Meitin eka kokonainen päivä Hollywoodissa - yhteensä kokonaisia päiviä oli siis kaksi :)

Aamiainen oli aika ihana, se tarjottiin hotellin naapurissa olevassa "ravintolassa" - mä nautiskelin vohveleista, jotka sai ite paistaa sellasella käännettävällä vohvelipannulla (jos ootte nähny ni tiedätte, en jaksa alkaa ny selittää) - ja siihen päälle oikein kunnolla vaahterasiirappia, naminams!! <3 En ois ikinä aatellu tykkääväni vaahterasiirapista, jotenki nimittäin sain traumoja tietyistä amerikkalaisista "herkuista" Alaskassa ollessani, mut tätä en siellä olluka maistanu, ja vohvelien päälle sopi paremmin kuin hyvin!

Löydettiin aamusella parempi = lähempi metroasema, ja lähettiin Hollywoodiin taas :) Käytiin kierteleen vaatekaupoissa, nähtiin Hollowood-kyltti kaukaisuudessa, käytiin ottaan kuvia jalan- ja kädenjälkien "kanssa" kiinalaisella teatterilla...

Eka kuva sieltä samalta ostarilta, ja vihreän markiisin päällä kaukaisuudessa voitte erottaa valkoset kirjaimet - jotka alemmassa kuvassa on vähän selvemmin näkyvillä :)

Ajatella, että mä pääsin asteleen samoja portaita joita ihailemani leffaihmiset kävelee ...Oscareissa? Sillä jos en oo HIRVEÄN väärässä ni tuollahan ne pidetään? X)

Graumannin kiinalaisen teatterin edessä oli näitä tuttuja jalan- ja kädenjälkiä... Seuraavasta kuvasta näkyy, että oli meillä aihetta harmiinkin...

ÄÄÄh, miks piti just noi peittää?!?!

....ja kuinka pieni se Mirren muka sitten on?! :P

...Mutta suurin surun aihe on ehkä se, että kun lähettiin Hollywoodista torstai-aamusella, ja vikan kerran käytiin keskustassa ennen kuin piti lähtee lentokentälle, niin nähtiin punanen matto (ihan päiväsaikaan tämä) joka johti tänne Graumanniin, ja aateltiin varmaan et joku julkkis on tulossa tänne...Mut pakko oli lähtee, kone ei oota. . . ja nyt ihan muutama päivä sitte kuultiin et siel sinä päivänä tuli Taylor Lautner, Robert Pattinson ja Kristen Stewart painamaan kädenjälkensä sinne! EEEEEEEEEEIIIIIIIIIIIIIIIiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii ;´(

Noh, ainaki "tavattiin" Pattinson siellä joka tapauksessa...

Eli Madam Tussaudsiin mentiin, JA VAROTAN NYT - luvassa aika karseen monta kuvaa sieltä! ;D

Coco = <3

Netta pääs haastateltavaks :)

'thor on omistettu Jojen tytöille ;P

(sori Kipa, piti vähän peittää kriittisiä paikkoja...) ;)

Tussaudsin jälkeen lähettiin ettiin jotain erilaista ruokapaikkaa (ettei oltais taas jääty siihen ostarille), sekä oli kiva käydä kattoon et oisko viel jotain mukavii vaatekauppoja...ja tietty kattelemaan jotain vähän muutaki Losista. Noh, metrolla mentiin, pysähdyttiin vain jonnekin, kivuttiin ulos, katottiin ympärille ja mentiin takas metroon. Jatkettiin matkaa, jäätiin pois - aha, näyttää jo paremmalta... Käveltiin "syvemmälle" kaupunkiin, mut paikat alko mennä vaan huonomman näköseks. Kohta löydettiin ittemme jostain "jalokivikorttelista" (Jewelry District), jossa tosiaan oli toista toistaan kämäsempiä/hienompia/tavallisia kultasepänliikkeitä... mutta ei oikein järkeviä ruokapaikkoja, eikä varsinkaan mitään paikkaa missä olis voinu käydä vessassa (sitä ku ettii ni muusta ei oikeen välitä, hihih...).

Palattiin samaa reittiä takas, päätettiin syödä kuitenki taas siellä Hollywoodissa. Metroa odotellessamme nähtiin viitta toiseen suuntaan minne oltiin lähetty, ja viitassa sanottiin et tuolla suunnassa on ravintoloita, kauppoja ym ym turisteille kivoja juttuja :/ Pyh! Kolmas kerta Hollywoodin reissun aikana ku oltiin lähetty väärään suuntaan, ja mistään niistä ei kyl seurannu mitään hienoo ylläriä :S

Tää maisema sieltä metron läheltä, ku oltiin palaamassa jalokivikorttelista - siel ei ollu näin nättiä ja tyylikästä (tai sit se vessanetsintä vei kaiken huomion...).

Tää on siis se ostari, mistä on ollu jo puhetta :)

Takas Hollywoodissa, ja syömään. ...Reissuvihkoon kirjottelu itse asiassa loppu jo (pitääki kirjottaa se loppuun joku päivä...), eli nyt mennään mun muistin ja valokuvatodisteiden avulla... Käytiin sit syömäs ostarilla olevassa Rolling Stone -raflassa, jossa oli herkkuruokaa ja tosi hyvä palvelu :)

Tuo oli suklaakakku, ja mietittiin vielä et pitäiskö tilata kaks, mut päätettiin jakaa tää - mikä oli hyvä juttu, koska vaikka oli halpa niin iso! :D ja herkku namnamnam...

Niin ja illalla oli jo aikas vilponen olo, koska ei meil kauheesti vaatetta ollu päällä ku lähettiin aamulla lämpenevään kaupunkiin, ja sit ku tultiin hotellille vasta illalla ni ehtihän se lämpötila jo siitä laskee :) Noh, seuraavana aamuna tajuttiin jo ottaa pitkähijaset mukaan...

KESKIVIIKKO 2.11.

Keskiviikkona aamiaisen jälkeen lähettiinki metrolla Universal Studioille! :D:D <3 Loppujen lopuks tää oli ehkä paras kokemus täällä Hollywoodin reissulla, siis kokonaisuudessaan - tuol Hollywoodis sai kuitenki juoksennella sen verta ja miettii ruokapaikkoja ja muita, et tää oli sellanen aivot narikkaan ja nautiskele! -kokemus, aah! Ja vielä ku miettii et millanen leffafani oon ni mähä olin ihan taivaassa tuolla aina välillä! XD Ainoo "virhe" oli Shrek-4D-teatteri, joka oli enempi lapsille.. Mut Kauhujen talo ja muut korvas kyl siihen menetetyn ajan hienoudellaan! Mut kerron tästä retkestä enempi kuvilla:

Näistä patsaista tuo oikeanpuoleinen oli siis oikea henkilö - meillä on oikein kiva kuva siitä kun herra on kääntynyt hymyilemään meidän kameraan (kun mentiin vähän lähemmäs) :)

House of Horrors oli ehottomasti parhaita "laitteita" - käytiin tuol kaks kertaa, ja ekal kerral menin liian lähellä jotain pariskuntaa, ja esiin hyppelevät kauhu-näyttelijät pelästytti ne, mut ei mua. . . mut sit mentiin kolmestaan uusiks, ja pelkäsin ihan sairaasti, vaik olin jo nähny kaikki et mistä niitä kauhuja on tulossa! Mahtava!! XD

Eka kohde meillä kuitenki oli Studio Tour, jossa mentiin tälläsillä vaunuilla eka yllä olevassaki kuvassa näkyvien kulissikaupunkien halki, sit esim. King Kongin luolaan (4D-elämys, IIIIHANA!!!), nähtiin autojen kanssa tehty erikoistehostenäytös sekä "tulva", myös kierreltiin esim. Täydellisten naisten kadulla, sekä erinäisissä "leffaseteissä" (Maailmojen sota, Tappajahai, Psycho)...:D Harmi ettei ehtiny toista kertaa enää tänne, ihan hyvin ois voinu mennä uusikski! <3

(Tätä käytetty mm. Paluu tulevaisuuteen -leffoissa!)

Peter Jackson ja Weta olivat tehneet hienon Kong vastaan dinosaurukset -taistelun, jossa vaunu keinu ja heilu ja tärähteli...iih <3

Tämä vika kuva "metroasemalta", jonne tuli eka tulva, sitten katto petti tollasen rekan alta, ja tuli täytti aseman...vouh! XD

Vähän pelotti toi mies.... käveli rauhallisesti murha katseessaan, meitin vaunu lähti vähän karkuun... ;P

Simpsons-vuoristorata oli meitin eka kunnon huvipuistolaite . . . vaikka seki oli täysi ylläri - luultiin et se on joku sisävuoristorata, mutta ei, ei....en paljastaka siitä enempää jos joku teistä lukijoista joskus tonne eksyisi... ;)

Oma suuri odotus kohdistui tähän, eli Jurassic Park -rataan! :D ...oli vähän vanhempi (~vanhentunut) selvästi, mut nautiskelin kyllä siitä, ihan sen takiakin että odotettu niin pitkään oli tätä ^^

En oo koskaan pitäny tosta sarjasta..mutta tämä kuva tässä, koska se on ainoo jossa voi nähä ton Muumio-leffojen perusteella tehdyn radan (tuolla takana) - se oli myös hauska, en oo muute koskaan menny niin nopeesti vuoristoradassa ku miten toi rata alko! :o hui, kauhee nopeus! hienoa! :D ite rata oli taas vähän vanhentunu (mun mielestä) eli ku oli neon"kauhukasvoja" koristeena, mut jos niistä ei välittäny ni hieno laite, käytiin muutamanki kerran siinä :)

Ite puistossakin oli kulisseja maailman eri kolkilta:

Käytiin myös esityksessä, missä esiteltiin vanhanaikaista erikoisefektiosaamista sekä nykyaikaista, tietsikalla kuvaan lisättävää tehostetaitoa :P

(tässä juontajat)

Tuolla näkyy vielä Tourilla tutuks tulleet lavastekaupungit :)

Sitten olikin aika palata takasin Hollywoodiin... Hei hei Universal Studiot, toivon palaavani joskus - ja tällä kertaa VIP-lipulla ;D

Illalla Hollywoodissa väki oli kerääntyny seuraamaan punasen maton tapahtumaa - Harryn ja Kumarin joulu (tai jotain, ite suomennettu hahah) -leffan ensi-ilta oli kyseessä. Ei tunnistettu ketään, mut meitin vieres pari miestä jutteli et kato, tos on se Tanssii tähtien kanssa -tuomari vaimoineen (joku vanha paapo ja nuorehko nainen).... Mut sit ne sano et kato, onks toi JEFF GOLDBLUM tuolla liikennevaloissa vaimonsa kanssa - OMG JA SE OLI!!! XD <3 Siis aivan mahtava näyttelijä, kattokaa vaikka Jurassic Park, iiiiik!!!

Ja juu, näin Jeffin sitte aika lähietäisyydeltä - valokuvaa siit ei kyl tullu mut mun videokameraan tais tallentuu jonkinlainen otos.. huoh..näin julkkiksen..ja viel sellasen jolla on merkitystä mulle..ihanaa...Hollywood tuotti kultaa, miauks! XD

TORSTAI 3.11.

...oli meidän vika päivä USA:ssa. Aamiaisen jälkeen lähettiin laukkujen kaa viel kerran keskustaan. Sielt en löytäny postilaatikkoa, joten jouduin porukoille ja mummulle kirjottamani kortit viemään lentokentälle...no ei ollu sielkä lootaa niin lopulta jouduin viemään Suomeen asti ne kortit :P Metromatka oli Hollywoodista lentokentälle aika pitkä, ja siin näki samalla paikallisten asuinseutuja (ghettoja, hahahHHAHAAH) ;)

Noita hahmoja oli paljon. Oli myös paljon tyyppejä, jotka yritti myydä musiikkiaan / stand uppiaan cd:llä...

Lentokentällä piti käyttää vikoja rahnoja... Vaik kyl niitä viel jäiki! :P (näistä kyl osan käytin tuliaissuklaatiin)

Seuraavat kuvat meidän IHANASTA Air Nez Zealandin lentokoneesta, jossa oli "petipenkit", omat ruudut uusimmilla leffoilla, tv-sarjoilla, musalla... ja herkut ruoat! :D SEKÄ, ehkä paras juttu ikinä lentokone-perinteissä, vähän fiksattu turvavideo:

All Blacks -video - eli jos ette tiiä ni All Blacks on Uuden-Seelannin rugby-joukkue.

Turvavideo, jossa käytetty body painting -tekniikkaa :P

Richard Simmons -turvavideo

"All we need now is a nice Kiwi bitch [beach]" - hupivideo ;)

Noni, mähän sanoin et ne on vähän erilaisia!! ;D Tällästä lisää lentoyhtiöihin, jeeee!

LONTOO

Saavuttiin Lontoon Heathrowille, jossa meillä oli sen verran pitkä vaihtoaika, että lähettiin katteleen kaupunkia. Eka kerta Kipalle ja Netalle, joten mentiin "maisemareittiä" - eli nähtiin Buckinghamin palatsi, Big Ben, Trafalgar Square ja muut :D Ehittiin myös pistäytyä oluille jossain Sherlock Holmes -pubissa :P Olipas pahaa olutta, tuli valittua vähän väärin (ku en paljon tienny, piti vaan kehitellä jotain)...

Lapset lapset, rauhottukaas!!! Mut tais "äitiki" olla aika väsyny, mut Lontooseen ku pääsee ni pitäähän sitä käyttää mahollisuus hyväks...vaikka meillä oliki vähän vaikeuksia pysyä hereillä lentokentän ja keskustan välisessä metrossa...;)

En ooka koskaan ennen tonne kivunnu! :D

Viel oli yks pysähdys Kööpenhaminan lentokentällä... (Kiitti Maija, oli se Köpis eikä "Amis" niinku eka olin kirjottanu!:D)

Ja sitten enää jäljellä vika kuva! Kiitos että jaksoitte tänne asti, ja odotella aina näitä päivityksiä! MOIKKA!