Rakas Blogi... hehhehee!

Juu, nyt on vähän ollu "kiire" enkä oo "ehtiny" päivitellä blogia - tänäänki vietin varmaan tunnin tai kaks YouTubessa katellen/kuunnellen musavideoita, siinä samalla pelaillen pasianssia...hahaa no joo tein muutakin! :D

Mitä onkaan tapahtunut? Noh, viime lauantaina käytiin Erasmuslaisten kaa kattoon ooppera Figaron häät (Möötsärttiä nääs!)... Joo, ootte varmaan et uu aa ooppera ja viel Möötsärttiä! uu aa itelles! Oli nimittäin tylsääääh... ;P Okei, täysin oma vika ku olin tyhmä ja menin sinne lukematta oopperan juonta :( ---> mut VAIN siks ku ootin et ope eli Slawek ois taas valmistanu meille upeat laput siitä juonesta; niinku viimeks (His crime:cows..sori, sisäpiirivitsi hähääh!) Joo, vaik ne laulo puolaks ja italiaks (sain myöhemmin selville et ne puolankieliset tekstitykset oli tosiaan tekstityksiä eikä esim väliaikatietoja futismatsista tms), ni jos oisin lukenu juonta ni oisin tajunnu et kuka on kuka, kuka on sukua kelle, kuka rakastaa ketä, miks toi nainen esittää poikaa (tai siis) janiineespäin!!! AARGH!
Jeh. Niinku viimeks mainitsin, olin tätä ennen sopinu meneväni yhteen rock-konserttiin kuunteleen Myslovitzii, mut sit ku kuulin oopperasta ni panin nimeni lippuvarauslistaan - en siis tajunnu et ne oliki samalle päivälle...Heh, päädyin sit oopperaan. Mut ei se mitään vaik kuulin et konsertti oli ihan paras ja ihan mahtava ja ihan mitä vaan, koska tapahtumien takia must oli kuitenki kunnioittavampaa istuu siel oopperassa ...:)

Sit viime sunnuntaina oli Suomessa isänpäivä, ja täällä Puolan itsenäisyyspäivä :) Kaupat oli kiinni, muuta eroo en huomannu, hih...Varasin sit lentoliput, eli tuun Suomeen 19.12 (se on keskiviikko), ja Kärkölään sit seuraavana päivänä (Silville pitää mennä yöks kattoon Viiruu ja Karvaa<3) ...Takasin palajan 7.1. (se on maanantai) jehjeh :D

Heh - - - maanantaina alotin "herkkolakon" joka kesti tasan torstaihin!! Tänään olen taas ollu kiltti eli en oo syöny herkkusia, mut to/pe meni syödessä suklaata eri muodoissa (pirtelö Choco Monkey eli suklaata ja banaania; kaakao joka oli siis ihan sulaa suklaata mmmm;suklaalevy leffan kaa-pieni sellainen-siis pieni levy ei pieni leffa) Hyvä minä!! Mut ehkä ens viikolla paremmin!! :P

Tiistaina oliki omituinen päivä... tai ei sinänsä omituinen mut "tapahtumarikas" (oh God ei pitäis käyttää näitä ruotsalaisperäsii sanoi...) Eli vähän ennen yhtätoista päivällä oli meitin kerroksessa "disinfection" ...Erm, joo, en tiiä mitä ne disinfektoi tääl mut tuli kaikkiin huoneisiin sellasen ruiskusen kaa, ja ruiskutti seinänpielustat. Jeh. Sitä ennen meidän käskettiin siivota huoneet - lattiat kaiketi - ja "laittaa ruoat turvalliseen paikkaan"...Hmm. Mä kyl sit istuskelin huoneessa sen jälkeen, mut piti pitää ikkunaa avoinna ku oli aikas paha hajuh. Mut kuulemma ei vaarallista ihmisille (mut ehkä sailoille?!?! argh!)

Päivällä sit Anita tuli kyseleen mua alakerran gymille, ja alotettiin sit rappusten ylös-alas-juoksulla! Pihih! Tehtiin se kolmeen kertaan (eli n.5kerrosta kerralla), ja sit mentiin gymille. Siel oli kuitenki just kolme miestä, ja ku siel on tasan viis laitetta, joista mä osaan "käyttää" kolmea, plus painot, ni päätettiin mennä poooois. Ahdasta. Anita oli sit ostanu Cindy Crawfordin jumppadvdn (puolaks ylipuhutun; miehen äänellä vielä!), ni jumppailtiin sit sen tahtiin puolisen tuntia..heheheh!! Mut tajuttiin et jos tehään niin toisenki kerran, ni ei tartte juosta portaita ku toski jalat tuli ihan jumpattua tarpeheks. jeh. Olin siis aika kuollu, ja koska en ollu syöny viel mitään, ni laskeskelin et suihkun jälkeen mul ois puoltois tuntii aikaa kuivatella hiukset, tehä ruokaa, syödä, tehä puolanläksyt,..ennen puolan tuntii :)

Mut sit suihkun jälkeen, läksyjen teon jälkeen, ku makasin lämpimässä peiton alla ja olin just ottamassa 30minsan nokoset, ni Miina muistutti mua et täst tiistaista lähtien meitin puolantunnit alkaaki tuntii aikasemmin!! EEEIIIIHHH!!! Joo, tukka märkänä, ruoka tekemättä ja syömättä mä päätin "unohtaa" et oltiin sovittu niin, ja tulla luokkaan vast neljältä! heheh!! Miina sit meni tunnille ja oli sanonu ettei ollu nähny mua koko päivänä... :D:D Kivaa kivaa :D:D Mut sit järkeilin ettei kannata tulla kesken tuntia paikalle ettei häiritse ihmisiä, vaan laskin et niitten ruokatunti on puol viidestä viiteen. ...Meninki sit toiselle puoliskolle, joskin meinasin myöhästyy siltäki ku jotenki vaan kesti se lähteminen..heheh!! Joo, puolantunnilla en oikeen tajunnu mitään ja nyt huomena (tai tänään; sunnuntaina!) pitää varmaan opiskella...ehheheh. ehhee.

Aini oli liukasta, siis todella liukasta silloin ku menin tunnille! Mul oli kyl mun syyskengät jalassa, ja sit sukatki märät sen kävelyn jälkeen...Päätin mennä ostaan "huomena" talvisaappaat, mut aina jotain tuli väliin (yleensä mun laiskuus) ni en oo vielkä..Mut ehkä HUOMENA!!! pihiih!

Keskiviikko. Joo keskiviikkona oli sit salsaa, ja lihakset oli kipeinä auts!! Hmm ei voi muistaa mitä muuta tuli tehtyä, tai siis luultavasti hengasin koneella ja ehkä jopa luin Poland-kurssin kirjaa ...:D Aloin lukee sitä nyt viime viikolla; ihan "mielenkiintosena kirjana", ni ehkä saisin jopa luettuu ennen jouluu!! Jos lukisin sitä asenteella et se on koulukirja, ni ei varmana onnais!!

*PYHIMYS!!* (soi päässä)

Jees, sit torstaina tapasin Julian Boston Cafeessa (siel nautin pirtelön ja kaakaon). Olin siel vaan noin tunnin ku halusin todella käydä päiväretkella filmikoulussa! Luvassa oli kierros koulussa ja lyhytfilmejä jotka oli tehny oppilaat lopputyönään. Luvassa myös Roman Polanskin eka (lyhyt)filmi...Noooh, Julia sit neuvo mut sinne, tai siis piirs kartan ym..SILTI, en löytäny paikkaa ja jos oisinki lopulta löytäny ni olisin ollu niiin myöhässä... Olin sit raivoissani (itelleni? maailmalle? ??), ja en menny ees shoppailemaan niinku olin eka suunnitellu!! En nähny trampysäkkiäkä, ni olin et KÄÄK ANTAA OLLA ja lähin käveleen kotiin!! :D ;) Siis tiesin tietty et missä olin ja olin kävelly kotiin sielt kerran ennenki :)

Kävely ehkä vähän rauhotti suuttumusta ja turhautumista, ja sit päätin mennä Maja-puistoon (missä ollaan joskus käyty juoksemassa - siis mä kolme kertaa mut Miina useesti), jossa viimeks näin yli 70 sorsaa siinä polulla ja lisää viereisessä lammessa - - - Ja nyt ku mul oli kameraki kerranki mukana, ni suunnistin sit sorsakohtaan! jeejee... Noh, tyhmät sorsat oli sit suurimmaks osaks lähteny kai lämpimämmille maille (muuttaaks sorsat? No ehkä ne oli vaan shoppailemassa tai baarissa...), eikä yhtään näkyny polulla! Okei, oli niitä siel lammessa mutten oikeen saanu hyvii kuvii... Sit mä en ees päässy normireittii pois puistosta ku se oli niin KURASTA yyh yyh!! Joten raivostuminen tuli takas ja ku pääsin kotiin (missä Miina ja James istu viattomasti ja varmaan vähän hämmästy mun pihinää ja mutelua), NIIN siis ku pääsin kotiin ni tein itelleni vodka-ananasmehudrinksun! kuul.

To-illalla oli tosiaan Michael Jackson/Madonna -teemabileet Honey Bunny klubilla!! Oikeesti en ollu kuvitellu sitä paikkaa sellaseks mitä oli; okei, siel oli erittäin pehmeä ja seksikäs vaaleenlila käytävä (örm lisään kuvan ni ehkä ymmärrätte...), mut muuten todella pieni tanssilattia ja baaripuolella suunnilleen vaan pöytiä ja tuoleja.. Mut nyt hyppäsin ajassa pari tuntii eteenpäin, ELI täällä kämpillä sit meikkailin itteäni varmaan tunnin verran Madonnaks, ja hiukset sain kikkaroille myös! :D Hehee kyllä kannatti, nimittäin sain vihellyksiä ja kehuja - siis mun pitäis meikata kasarimeikki sit useemminki eh?!?! ;D Nujuu, siel baarissa oli sit hauskaa, ja mulle tarjottiin juoma (siis OISIN maksanu muttei se halunnu rahaa), sit tarjosin samalle tuttavalle viskin (joo; kalliimmaks tuli mulle mut ei nää Puolan hinnat kuitenkaan..jne) :P

Mun kamerassa oli ihan upeita kuvia, ja mitä oon muiden kuvii nähny ni kaikil näytti olevan kivaa ;) Sovittiin Miinan kaa et James tulee meille yöks ni mä oisin menny nukkuun Jamesin tyhjään petiin..Noh, ei sit väsyttäny yhtään (johtuisko vodka-energy drink-drinkeistä hehehääh), ni istuskelin muutaman muun kaa käytävällä varmaan kuuteen.... Sit oliki aivan liian myöhästä mennä vieraaseen huoneeseen (koska Brian ois heränny kuitenki aikasin ja mä vasta kolmelta tms!), ni istuin ikkunalaudalla, kattelin aamuliikennettä ja ihmisiä, ja kulutin kännykän akun loppuun pelatan pasianssii :):) Ysiltä alko väsyttää, ja koska siivoojat oli jo tunnin ajan kulkeneet ohi, ja nyt näytti siltä et ne alkais siivoilla siellä, ni menin sit koputteleen omalle ovelle :)

Nukuin vaan jotain viitisen tuntii, eli perjantaina olin aika tööt!! :D:D En sentään ollu kännissä ku heräsin niinku kuulemma todella moni muu - oikeesti ne bileet oli aivan hullut ja kaikki käyttäyty niin omituisesti!! :D:D:D: Mutta hauskan omituisesti ;)

Pe sit vaan söin pizzaa, suklaata... Katoin Anitan ja Sabinen kaa Seitsemän (voi vitsit miten voiki unohtaa niin paljon - ja miten voiki leffa olla HYVÄH), ja sit oltiin et mitäs seuraavaks..Nuh, näin yhel nettisivul, mist ne latailee niit leffoja, nimen Black Water. Sekotin sen siis Dark Wateriin (<http://www.imdb.com/title/tt0382628/>), minkä oon nähny. Noh, B.Water oli sit joku aussilainen tositarina-leffa siitä miten kolme tyyppiä menee veneretkelle mangrove-rämeikköön oppaan kaa, ja sit tulee - hui - kroko. Joo... Oli muute aika viisas kroko ku tuli esim näyttämään kahelle naiselle et hei, kattokaa, täs on nyt tää sun mies ja näin mä syön sen nam nam..toinen mielenkiintonen kohta oli et ne kaks naista lähti meneen siel vedessä seuraavaan puuhun, mut puoles välis kroko ilmestyki niitten eteen - lounas! Jeh... ÄLKÄÄ KATTOKO SITÄ LEFFAA mä just kerroin mielenkiintosimmat kohat ja meki sit kelailtiin sitä etiäpäin koko ajan..heh, upea valinta, Saila!! ;D Jee, katoin viel noin puolet 1979 tehdysä leffasta The Jerk (Steve Martin pääosassa), koska James ja Miina katto sitä täällä ku tulin takas huoneeseen..Et oikeen leffapäivä (1 erittäin hyvä ja upea ja kaunis ja karmaiseva, ja kaks erittäin typerää...) :P

Tänään eli lauantaina sit oli suunnitelmissa mennä eka Julian kotiin, opetelle puolaa ja opettaa suomea, syödä jotain ja lähteä salsaklubille, MUTTA mä en sit halunnuka lähtee ku oisin yksin joutunu a)ostaan biletin tramiin jolla pääsisin keskustaan, b) ostaan kuukausikortin, uuden, joka ois kestäny siis 17.12. asti VAAN ja se ois ollu tyhmää koska tarvitsisin sitä n.19.päivään asti..., ja c)ehkä maksaan sen 100sl - josta unohin kertoo!! HAHAHH joo eli:
Ku tultiin muutaman tyypin kaa torstain hulinoista yöbussilla, ni sinne tuliki tarkastaja!! Noh, annoin korttini tarkastettavaks ihan tyytyväisenä, mut sit se oli et Nie nie ja olin et omg oliks siin jotain vikaa?!?! No mä en tajunnu ja näytin tytöille (Ivana ja "Karo" oli mun seurassa siinä), ja ne oli et hmm tää on menny vanhaks... Jaiks! Nuh, se tarkastaja sit alko kirjottaa jotain lappua mulle; paha juttu vaan et se alko tehä sitä meidän pysäkillä, eikä päästäny pois vaik pyydettiin! HÖH! Tyhmä tarkastaja ;/... Noh, kahen pysäkin jälkeen se oli sit valmis, tai ainaki melkein ja bussikuski sit odotteli et me päästäis vihdoin pois...Annoin sen lapun taas tytöille luettavaks ja ne oli et Saila-parka...Joudut maksaan 100sl.. Joo en ollu kauheen ilonen en. Tai siis, todella tyhmä virhe, MUTTA: nyt oon sitä mieltä et ei toi ny mitään, koska nyt ainaki muistan laittaa aina kännykkään muistutuksen ja kirjottaa jotain kalenteriin et OSTA UUS MONTHLY TICKET!!! Ja 100sl on vaan jotain 30e et en mee konkkaan :) SITÄ PAITTI kuulin just aiemmin tänään (vieläkin; tänään on olevinaan lauantai) et mun ei pakosti tarttes maksaa ollenkaan, mut siitä enempi tietoo sit ku oon selvittäny asioita - pitää eka antaa lappunen tutkittavaks jolleki joka osais kieltä, hihih!!

Mut niinku olin ennen tätä kertomassa, ni ei tehny ihan kauheesti mieli mennä ulos viileeseen ja harmaaseen... Hyvä tuuri siis ku Julia lähetti viestin et se oli unohtanu yhen tentin ja nyt sen pitää lukee..heh, kuulostaa siltä ettei sekä ois jaksanu tavata ;P Sit piti tavata puol yhelttoista illalla salsaklubilla (jossa ensin opetellaan askeleita ja sit tanssitaan, kuulemma; mun eka kerta ois ollu)... Noh, sitä ennen mentiin luisteleen!! <3! Mä en oo jostain syystä luistellu varmaan lukion jälkeen (jonka päätin 2002) - en oikeesti tajuu miks ku se on uimisen kaa ainoita urheilujuttuja joita oikeesti rakastan!! Noh, ihmiset sit vitsaili et "suomalaiset syntyy luistimet jalassa" ja "Sailahan menee kouluun luistellen" ja "Suomessa tiet on tehty jäästä". . . heheh yritin varottaa et tosiaan oon varmaan unohtanu miten liikutaan jäällä, ja niinhän mä melkein olinki! ;D En sentään siinä tunnin aikana kaatunu kertaaka, mut oli aika hankalaa! Okei, edistystä oli vähän ku rentoutu ja muisti et kannattaa suhia jalkoja mieluummin pitkään kuin lyhyin "askelin", mut olin kuitenki aika nolona ku saksalainen Christoff (jonka nimee en tosiaan vie-lä-kään osaa kirjottaa) oli ehkä niinku täydellinen luistelija (luisteli taaksepäin ja muuta), ja Fernando, jolle tää oli kolmas kerta, oli ehkä parempi ku mä ja uskals jopa tehä käännöksiä vauhdissa! Heh, joo, mut me mennään uudestaan ni harjottelemallahan se paranee :) Pitää varmaan pyytää joulupukilta luistinrahaa jeejjee.

Noh, sieltä ku tulin ni viel vähemmän halusin lähtee kaupungille ja salsaklubille... Halusin toki mennä ulos tanssaamaan, mut halusin mieluummin vaik Tygrykseen mihin ei tartte ku ylittää piha ja olla siellä!! Kehitin sit jonku kummallisen tekosyyn Julialle et miks en voi tulla.... Olen PAAAHA! Heh, olin luistelun jälkeen niin älyttömän energinen, et pompin ja pyörin ja tanssahtelin käytävää edestakas, ja ihmiset oli et antakaa mulle samaa huumetta mitä toi vetää...eh? juujuu, olin samalla myös sellasella tuulella et meen Tygrykseen ja meen yksin. Tai siis; oisin tietty vastaanottanu seuraa (tai siis, jy nou) mut ihmiset oli menossa kaupungille :) Mut huolehtijat; olin vastuullinen, en juonut mitään alkoholia, pidin huolta laukustani, pidin huolta vesilasistani (ja kun en enää pitäny ni en enää juonuka sitä), ja olin klubilla vaan päälle tunnin :) Mut siis oli aika tylsää, vaik ehkä parasta musaa mitä siel klubilla on (pitkään aikaan) soitettu!! ;D;D Nyt oon siis istumassa koneella... Pitäis siivota toi sänky ku siin on kaikkee kamaa ku Miina tänään siivos lattian ja nosti ne siihen..Siis MUN kamaa; oon niin sotku!! ;D Hmm, tietty voisin vaan raivata ne tohon lattialle taas, mut Miina ei ehkä ilahtuis ;)...

Jee, huomena meen kaupungille Miinan ja Anitan kaa. Pitää ostaa tosiaan se kk-lippu ja sit käydä ostaan kk-lippu Manufakturan kuntosalille! Ei maksa paljoo enempää ku 6-kerran pilates/salsa -maksu, ja siel kuntosalilla voi käydä koska vaan, kuinka monta kertaa vaan, ja niil on ainaki pilatesta ja spinningii :) Okke, mietitte että se ei varmaan käy siel, mut ainaki mul on tytöt hoputtamassa ni ehkä tuleeki käytyy siel 2+ kertaa viikos! jejuu! Ja aah-huomena pitää ostaa ne tal-vi-ken-gät (Aa-pi-nen) !! Niin siis pilates/salsa loppu jo ja jos haluu jatkaa ni niistä pitäis maksaa uusiks 90 ja 80sl - toi kk-kortti siis 120sl :)

Kuvia karjuseni:
1067746.jpg
Syksy - talvi.. Mut lumitilanne ei oo ees noin hyvä enää höh. Kuvat siis parin päivän välein kai ellen huijaa itteäni hmm hmm toisessa on kyl enemmän lehtiä no höh ihan sama! ;D

1067747.jpg
Sorsia


1067750.jpg
Lasit oli lainassa mut tämä kuva Miikkael Jäksöni/Mädönnä -illasta - oho huulipunat vähän kulunu ;P

1067751.jpg
*Loving the Wall*
Joo seinäkuva jonka lupasin! Huomio kiinnittyy tietenkin hiustupsun lisäksi ranteessa olleeseen Dingo-lisään ;D;D

1067752.jpg
Haha oli vaan pakko laittaa ku on niin hyvä kuva ;) Tässä siis saksi Christoff tms heheh heh. hehe.

1067754.jpg
Luistelemassa portut Violeta ja Patricia

1067753.jpg
Ja mitä SE tekee?!?!??!?!??!!? ;D
örm

Örm teille kaikille! Jou.