Saila haluaa taas pölöttää itsestään

 

"Aikuistumisesta."

Eiku oikeesti. En kyl aatellu et se tapahtuis mun kohalla, silloin ku siitä kuuli joskus nuorempana... Mut kai mä oon sit jotenki aikuistunu, tai kasvanu, tai muuten vaan saanu jotain ihme näkökulmia ja haaveita joita en kyl ees kaivannu... Ja jos oot kuullu jo riittämiin mun +25-vee-pohdinnoista ni ei kantsi jatkaa lukemista ;)


Vitsit, telkasta tulee samalla joku irkkuleffa, vähän haittaa keskittymistä. Mut katotaan jos mä vaik saisin tähän ylös niitä ajatuksia mitä halusin jakaa...

Kyl se oli toi ihmeellinen ikäluvun vaihdos kaksnelosesta kaksvitoseen joka mut muutti. Tai ainaki ite sen tajusin vasta silloin, ja siitä eteenpäin. Nimittäin sen, et oon muuttunu... Esim vilkasin itteäni tossa pari päivää sitten peilistä. ...Juu, minähän se olin, mut mun naamassa oli sellanen "aikuinen look"... Niinku sitä, että ehkä mä sit alan näyttää aikuiselta, ehkä ikäiseltäni... Vähän yli kakskymppiset ei oikeen näytä miltään. Tai siis, onhan niitä nättejä ja tavallisia (plain), ja siltä väliltä, mut ei ne ehkä huomaa naamastaan ku silmäpussit ja hyvän/huonon ihon ja että mites mun kulmakarvat on... Tarkotanki, et jossain vaiheessa sitä herää ajatukseen, et koko naama näyttää vähän vanhemmalta. Että nyt siihen on asettunut aikuisuuden raamit. Ei siis mitään ryppyjä tai muuta yksittäistä. Vaan että koko pärstä on alkanu muokkautua vanhemmaks - mutta tietenki hyvällä tavalla! - Mut silti hey, don't get me wrong; se tapahtui vaan kerran. Ja nyt mä taas keskityn niihin kulmakarvoihin ja niihin finneihin ja ...no, ne onki nyt päällimmäiset keskittymisaiheet kasvoissa tällä hetkellä ;P

Juu, ja muutenkin; kuka nyt odottaa näyttävänsä kakskymppiseltä koko ikänsä (nyt voidaan tapella että onko +25 "kakskymppinen" vai ei)? Siis, mä ainakin [voi vitsi on vaikea löytää suomenkielisiä sanoja!!] toivotan tervetulleeks tän lookin. Kiva - ehkä mä viel joskus nelikymppisenä näytän nelikymppiseltä, jee,jee, siitä tulee kivaa! :D Mut nyt on sit otettu ensiaskeleet "aikuisuuteen", noin ulkoisesti :D

*Paitsi tässä vaiheessa pidän kyllä "nuoren aikuisen" ja "aikuisen" rajana jotain 37 vuotta.*

Katoin muute peiliin tänäänki (heheh ihan ku en kattelis joka päivä, varsinki ku eteisessä on isot peiliovet kaapissa). Heh, näytinpä muute hyvältä! :D Päällä oli (ja on vieläki) musta pitkähihanen paita, ja jalassa pyjamahousut. Hiukset auki (ja kasvaneet jo kivan pitusiks vaikka haluun niistä vielä pitemmät!) ja kivan ilmavat - - - ja siinä se oli, minä, peilissä, ja näytin hyvältä. Jee. Se hetki piti sit tallentaa kännykkäkameralla, että sit kymmenen vuoden päästä voin ihailla itteäni ja sanoa kuinka kivalta näytin kuitenki silloin joskus vaikken sitä aina ite tajunnuka. Ja mennä sit bilettään ja vilkasta peilistä ja murehtia, ja sit taas viiskymppisenä miettiä että kuinka hyvältä näytinkä nelikymppisenä jne jne ;) Ehkä tähän väliin käy hieno aatos:

Nainen katsoo peiliin...

15v.: Katsoo itseään ja näkee Tuhkimon/Ruususen/cheerleaderin tai jos kärsii PMS:stä: näkee läskin/finnejä/RUMAN (Kääk! Mä en VOI mennä kouluun tämän näköisenä!)
20v.: Katsoo itseään ja näkee liian lihavan/liian laihan/liian lyhyen/liian pitkän/liikaa kiharoita/liian suorat hiukset - mutta päättää mennä kuitenkin.
30v.: Katsoo itseään ja näkee liian lihavan/liian laihan/liian lyhyen/liian pitkän/liikaa kiharoita/liian suorat hiukset - mutta päättää, ettei ole aikaa tehdä asialle mitään, joten hän menee kuitenkin.
40v.: Katsoo itseään ja näkee liian lihavan/liian laihan/liian lyhyen/liian pitkän/liikaa kiharoita/liian suorat hiukset - mutta sanoo "ainakin olen puhdas" ja menee.
50v.: Katsoo itseään ja näkee "minä olen" ja menee minne ikinä haluaakin mennä.
60v.: Katsoo ja muistuttaa itseään niistä ihmisistä, jotka eivät enää voi katsoa itseään peilistä. Menee ja valloittaa maailman.
70v.: Katsoo itseään ja näkee viisauden ja naurun, menee ja pitää hauskaa.
80v.: Ei vaivaudu katsomaan. Laittaa vain päähänsä purppuranpunaisen hatun ja nauttii elämästä.

(sori se tulee pienenä ku ei vaan suostu yhteistyöhön...)

...Paitsi en ehkä juuri nyt, kun kyynisyys/realistisuus/mikä-lie nosti päätään, ole ihan varma tämän paikkaansapitävyydestä, ja onhan se tosi korni... Mutta ei huolta, kohta taas luen tän Jennan vessan ovesta ja hymyilen että niinpä!...


Sitten ulkonäön muuttumisen lisäksi on nämä kodinhankkimishaaveet... Ja niistä oon päpättäny niin paljon täällä blogissa (ehkä?) etten teitä enää rasita pitemmällä jutulla :] Mutta nyt oon noin viikon tietsikan hidastellessa piirrellyt tässä pöydän äärellä "unelmakotini" keittiömalleja, olohuoneen järjestystä, pohjapiirrosta... Niitä oon ennenki tehny, siis tän synttäripäiväni jälkeen (jos suunnittelinkin unelmakotia ennen viime lokakuuta, niin ei se ole vaivannut päätäni koskaan näin usein!), mutta nyt päätin säilyttää kaikki hölmöt paperilaput missä on suunnitelmia ja muistiinpanoja. Luin nimittäin jostain (varmaan siitä Kodin Kuvalehdestä mikä mulle tulee, heheh) vinkin, että kotiansa suunnitellessa kantsii kerätä vihkoon mittoja, materiaalitoiveita, väriehdotuksia, tarveostoslistaa ja kaikkea. Kai mä nyt sen sitte aloin...ja toteutan yli viiskymppisenä, niinkuin olen vähän laskeskellut! :D

*Yliopistosta pois joskus 30vee. Töitä Suomessa (opettajana) noin 5v. Australiaan noin 7vuodeksi, Englantiin noin 4vuodeksi. Sitten takaisin Suomeen.*

Laitetaan teitin iloksi (ja iskän joka kuulemma ei lue näitä juttuja vaan katsoo kuvat XD) "pohjapiirroksen" - joo, tajuan, ihan outo ja epäsuhteinen, mutta mitäs väliä sillä on! Ja makkaritilat ja kylppäreitä yläkerrassa. Sauna tosta unohtu.... ;]

Joo, naurettavaa XD

PS. Toi MAKKA (-ri) on sellanen unelma, mistä oon haaveillu aina kesäsin, ku makkarissa (yleensä Klässä) on kuuma ja valoisaa. Niin unelmakodissa olisi hyvin äänieristetty, ja hyvällä ilmanvaihtosysteemillä varustettu (sellanen ku laivojen hyteissä, siel voi tulla kylmäki jos haluaa) PIMEÄ huone :D Siellä viettäisin kesän kuumimmat yöt, jotka ois muualla ihan tuskaa... :)


Mut sellasia suunnittelen. Mikä mut sit pitää nuorena, lapsellisena, epä-aikuisena?

a) lintsaus. Tai tähän liittyy raskauttavasti SIMS2 : pelasin sitä nyt viikon (TOIVOTTAVASTI addiktio jo päättyi!), ja pelasin sitä silloinki ku olis pitäny olla koulussa. ...Jos sen pelin alottaa ni on odotettavissa noin viikon putki, milloin en siivoo huonetta, käy turhan usein suihkussa, ulkona, edes ruokakaupassa (kehittelen ihmeruokia kaapin jämistä), en tee läksyjä ja jopa tahallaan missaan hyviä ohjelmia! JAAGZ!

b) askartelen tyhmiä juttuja; tein juuri ystävänpäivä"lahjoiksi" Jennalle, Janille ja Jennan kaverille sellaset siistit "lelut" - - - paperinen 8-ball :) You know; (Niin siis lauantai 14.2. vietetään pikku porukalla Jennalla Jojessa!)


Hmm, paitsi en muista että tarviko sinne piirtää vielä jotain numeroita... Mutta, joo, tällästä :]


Ja nyt en jaksa puhua itestäni taas kauheesti. Kauheen itserakas. Vois laskee ne kerrat et kuinka monesti oon kirjottanu tähänki bloggaukseen "mä","mun","musta" jne. Hahahah 8D Joo vois vaik lukee yhtä koulukirjaa nyt. Ei kiinnosta Sims2:kaan nyt. Mahtavaa!!!

JA TAAS TÄÄ MENI LIIKA PIENEKS EI KESTÄ MOOOOIIIIIIII :S