Puolassa tuota kyseistä päivää "juhlitaan" ihan kunnolla! Eli ihmiset koristelee haudat ja sytyttää kynttilöitä, ja matkustelee muihin kaupunkeihin sukulaistensa haudoille tehdäkseen niin. Tänään eli torstaina oli tuo Pyhäinpäivä, ja kaikki kaupat ja koulut oli suljettu. Huomena on vielä vapaapäivä, ja sitten onkin viikonloppu :)

Kuvia hautausmaalta:

1030258.jpg
Keskitysleireillä kuolleille sai jättää kynttilän tän ristin alle...

1030259.jpg1030261.jpg
Toinen keskitysleirimuistopaikka...

1030264.jpg
Omakuva (kiäh kiäh)

Lauantaina meen Varsovaan päiväks! :D Meitä on vaan ihan neljä, viis menossa (ellei sit enempi ku uutinen matkasta leviää - suuri osa menee viikonloppuretkelle Krakovaan ni se rajottaa osallistujia myös)... Varsovaan pääsee junalla parissa tunnissa, joten ei paha :) Meillä on myös Anita eli "tulkki" mukana, ni pitäis olla ihan onnistunu retki! Huomena mun pitää kirjottaa esseitä Jojen nettikurssille, niistä on palautus siis huomena, mut ei tartte olla ku molemmissa 500-1000 sanaa, eli ei mikään liian paha --- ja oon kirjottanu toista jo jotain 200-300 sanaa ;P Sunnuntaina ehkä leffaan, ehkä shoppaan... ;D

Teinpäs tänään lettusia! Halusin siis tehä jotain erilaista nyt lomapäivänä! Ostin myös kauheesti muutaki kamaa isosta ruokakaupasta, ja sainki sit kannella niitä tavaroita kotiin taas - ah kuinka mukavaa... Tein taas erittän hyvän päätöksen (hampaat ja masunympärys kiittää), eli ostin kasipäkin 7uppia...jeh, mutku makso vaan 0,99sl kappale siinä päkissä ni oli pakkoh! Pakkoh!!

Meillä oli tosiaan keskiviikkona Halloweenjuhlintaa . . . TAI SIIS, me Erasmulaiset ei järkätty mitään, mut mentiin sit tähän alueella olevaan opiskelijaklubille tanssaan... Meit oli ehkä 4 jotka pukeutu, ja muutama muu sit meikkas silmät mustiks tms.. Joo, mäkä en sit tehny mitään, paitti olin mustissa/tummissa vaatteissa.. Tiedän - niin erilaista ku jotku Jojen halloweenpippalot, mihin mietitään asuja muutamaa viikkoo ennen (eikä aina onnistuta hankkimaan muuta kuin peruukin ja ruotsalaisen tv-hostin vaatteet...). Jeh, mut oli ihan kivaa :) En jopa tapojeni vastaisesti juonu ollenkaan alkoholia! No joo, se kyl johtu täysin tiistaista...

Mut eka ihan pari Halloweenkuvaa:

1030270.jpg
Tässä muutama asustautunut: Serenja (tms)(portu), Aynur (turkki), Agatha (tai muu A:lla alkava nimi), puolalaismentori...

1030274.jpg
James ja siivet ... The wee fairy...(Joskin wee taitaa olla skottien käyttämä...damn, pitäis opetella enkkuu vähän paremmin! ;P)

1030273.jpg
Baarin jälkeen... Anita ja mä ja Sabinen sormi

Joo siis tiistaina oliki puolankielikurssii puol kasiin asti illalla, niinku aina tiistaisin. Nuh, tulin kotiin ja huomasin et olin saanu kirjeen Jojen yliopistolta/Kelalta... Heh, se oliki sit selvityspyyntö viime vuoden opiskeluista - olin jostain älyttömän tyhmästä syystä (eli mun aivojen pienuudesta tms) laskenu tukikuukauteni väärin, ja nyt multa puuttu muutama piste!! Noh, olin raivoissani tai ahdistunu tai mitä lie, ja menin sit kertomaan mun tilanteen Anitalle ja Sabinelle... Ne sit tarjos mulle oluen ja suklaakeksin, ja sit rauhotuinki kummasti.. HIH! Jeh, sit piti olla kiltti tyttö ja mennä sen jälkeen tekeen esseitä omaan huoneeseen, mut ku tulin takasin ni täällä oliki James kyläilemässä. Arvatenkin en oikeen viihtyny kolmantena pyöränä tääl huoneessa, vaan palasin tyttöjen luokke kattoon leffaa ;) Otin oluen ja kolmannenki, ja jostain syystä tulin aika känniin (ehkä mä en ollu huomannu syödä koulun jälkeen!) Nuh, Colette ja sen kaveri, joka oli tullu irkuista moikkaan, ni oli lähössä kaupungille > pyys mua mukaan > menin suostumaan! Juu, mentiin Kaliskaan istuun, mut ku oli tiistai ni eihän missään, eikä sielläkään, tapahtunu mitään! Oli silti ihan hauskaa, ja mahtava taas huomata et jopa irkkulaiset sai selvää mun enkusta... Pihih!! :P

Jeh, seuraavana päivänä olo oli hiukan väsähtäny!! Mul oli tiistai-illalla ollu suunnitelmissa käydä ostaan lisää puheaikaa kännykkään (jos ootte nyt lähettäny viestejä enkä oo vastannu muutamaan viikkoon, ni se johtuu siitä ettei mul oo ollu rahaa kännyssä!!! Mä IDIOOTTI huomasin sen vast nyt tiistaina - sikski kalja maistu ku kaikki asiat tuntu niin älyttömän tyhmiltä), että voisin siis soittaa Kelaan ja kysellä epäselvyyksistä! Mut en sit jaksanu käydä suihkussa ja lähtee alakertaan ostaan lisää aikaa - joten aloin kirjottaa Kelaan mailia ;) Mut siinä kirjottaessani kuitenki tajusin ne asiat jotka oli illalla vielä epäselviä, ja nyt luulen et kaikki on ihan OK ja jopa saisin pitää opintotuen tästäki lähtien ;) Pitää vaan heti maanantaiaamuna laittaa faksina selvitys ja lähettää pari juttuu sähköpostina - - -

Jeh. No siis ton tiistain takii en juhlinu keskiviikkona ("juhlinu" = juonu alkomahoolia)... Muutenki sit  eilen päädyin muutaman kommervenkin ja yhen huonevisiitin kautta nukkuun Kellyn sängyssä (Kelly nukku muualla - James meitin huoneessa)... Siis huonevisiitti tarkottaa sitä, että menin koputteleen alakerrassa asuvan Agathan huoneeseen että pääsiskö tänne hengaan ettei tarttis meitin kylmässä käytävässä yksin istuskella... Itse asiassa tarkotin kysyy siltä yöpaikkaa, mut vaik ei se tajunnu ja tarjonnu, ni eipä mitään ku tosiaan pääsin nukkuun kuitenki jonneki :D Agathan kaa juteltiin Erasmuslaisista, itsetunnosta, muslimimiehistä (se oli käyny Egyptissä), ja juotiin teetä ja syötiin toastia... Kuulin ku loputki Erasmuslaiset tuli kotiin, ja menin takas meitin käytävään...Siel sit Colette tarjos yösijaa lattialtaan, ja Kelly ku kuuli sen ni tarjos viel omaa sänkyään --- No sit aamusella eli torstaina eli ohoh tänään Colette tarjos mulle teetä ja toastia...Ja sit ku kömmin ylös sängystä ja menin naapurihuoneeseen jonka ovi oli auki ni ne tarjos mulle teetä ja toastia!! HIH! Joo, ihan mielenkiintonen yö/aamu oli ;D

Mut joo - - - viel aikasempia kuulumisia? Yleensä kerron kuulumiset niinku aikajärkässä, mut nyt jostain syystä lähimmästä kauimpaan - tuoreemmasta vanhimpaan? Äh joo opettele suomee!! :D ;P

Mut perjantaina ja lauantaina tosiaan juhlittiin Patrician (portu) ja Aynurin (turkki) synttäreitä - Havir (tms)(turkki) täytti myös sunnuntaina, mut se piti juhlat maanantaina... Jotka mä MISSASIN ku leikin kirjottavani esseitä! Kääk, kuulin et oli ollu tosi kivat ;(
Mut tosiaan synttärijuhlinnat meni tosi kivasti: pe käytäväbileissä join vaan sangriaa (joka oli ihan itessään jo riittävää hähääh), ja vastaanottotäti tosiaan kipus ylös, mutten oo löytäny ketään joka muistais et mitä se sano/teki - mä ja muutama muu "piilouduttiin" meitin huoneeseen heti ku nähtiin se täti käytävällä! Jatkettiin sit parissa ryhmässä pariin eri paikkaan - mä jäin tähän meitin lähelle Tigrikseen, jossa oli taas kai "mustan musiikin ilta", ja niin saunafiilis ku voi vaan olla! ;P
Lauantaina mentiin syömään hauskaan raflaan (söin ranskiksia), ja sit oliki vähän ei-niin-mahtavaa-upeeta-mut-ihan-ok ku ei eka päästy yhteen klubiin (oli täynnä ja joukkoa jonottamassa älyttömästi!), sit mentiin kauheeseen baariin (jonka konemusiikki hajotti mun pään eli oli kovaa ja karseeta), ja sit pikkujoukolla The Opium -klubille, joka oli täynnä tanssijoita jollasii ettette oo koskaan nähny...Tai jos ootte joskus nähny yhen tai kaks tyttöö (tai poikaa) jotka tanssii ku hullut, ni tuolla klubilla melkeen kaikki liikku sillai...KÄÄK! Oli pakko lähtee sit sieltä ettei kuolis (nauruun? luultavasti!)...Jotku jatko viel mut mä lähin näyttään yhelle uudelle tytölle tien kotiin :) Olen niin kiltti. Ja ehkä iteki vähän kyllästyny baarihyppelyyn! :D:D

Oke; kuvia juhlista:

1030278.jpg
Synttärisankarit eli Patricia ja Aynur

1030279.jpg
Meitin huoneeseen piiloutu Colette (irkku) ja Anita, ja Sabina sekä sen mentori - jotka ei näy kuvassa paitsi no joo...

1030280.jpg
Vitalij (joku I-E maa), Colette ja KÄSI!

1030281.jpg
Poseeraamassa portujen ja ranskisten kaa...Ja miks pitää nauraa ja näyttää oudolta? Nujuu hehe en oo aioo ;D

1030282.jpg
Lauantaina raflassa oli inkkari-cowboy -teema... Toi oliki ihan söpö toi jätkä ;P Ja kiva tähtikatto, eikös?

1030283.jpg
Yann-Luïc (ranskis) ja oluet; Yannin kaa juteltiin tänään enempi ku päädyttiin käveleen vierekkäin sinne hautausmaalle... Kiva tyyppi vaik sen enkku onki tosi huonoa - mut se on niin puhelias et keväällä voi olla jo paljon parempi!

1030284.jpg
Kakku (joka oli pahaa!)... Ja piti laulaa kaikkien kielillä Paljon Onnea Vaan!! Eli varmaan kymmenen kertaa sai kuulla sen laulun - ja tietty me sit Miinan kaa laulettiin kans Suomeks!! Oon kerran aikasemmin yrittäny sitä, eli yksin (Miina oli muualla) mun synttäreillä, ja silloin, niinku tänäänki, pääsin vaan kohtaan Paljon onnea vaan Paljon onnea vaan - - - ennenku ääni petti! KÄÄK :D:D:D Pitää harjotella sitä ennen seuraavia synttärijuhlia! :D Nyt vaan aloin nauraan ja Miina sai laulaa biisin yksin loppuun (joskin Fernando tuli mukaan, ku se oppi suomenkieliset sanat - no ei oo kovin vaikeet ees).. Sellasta.

1030285.jpg
Oikeesti tosi pelottava kuva. Mut piti laittaa ku olen niin egoisti (ja aattelin et ainaki tiedätte et oon oikeesti elossa ja tosiaan ite kirjotan palstaa, jos musta on välillä kuva tai kymmenen!) ;)

Okei vika kuva:
1030286.jpg
Katsos - taas kuva musta!! Joo älkää välittäkö mustista huulista - ne on mun kameran luoma virhe joka tapahtuu aina välillä....Tässä Rubinsteinin kaa pianoduetto ;) Tää on muute mun eka näistä patsaskuvista, siis eka kuva patsaista - niitä on aika monta Piotrkowskan varrella, ja aion poussata niitten kaikkien kaa! JEejee

Hyvää yötä (tai aamua tai päivää tai iltaa), mä alotan huomena aamuni Pilateksella ja sit syvennynki esseiden pariin... heipat!