Tänään alko sit yliopiston kurssit. Viimeks kävin laitokseni kurssilla lokakuussa; viimesin opiskeluaiheinen juttu oli täällä joululoman jälkeen, tammikuun puoles välissä olleet kaks talvi-lukukauden viimestä puolankielikurssin tuntia!! Eli tässä on ollu sellanen mukava loma! (Oon sentäs opiskellu Joensuun yliopiston nettikurssia, vaikka sen kamalan nettikatkoksen ja kipeyden takia viimeisin osio sitten jäi suorittamatta...)
...Tänään piti mennä katsastamaan yliopiston kurssi nimeltään Australia goes to war: WWI and the rise of a national identity... Mut huomasin istuvani yöpaidassa koneen ääressä siinä vaiheessa ku ois pitäny olla jo valmiina ja menossa tramiin. Nuh, yritetään huomena uudestaan!! Silloin vaihtoehtoina klo 11:20 alkavat joko An exploration of comtemporary Australian culture, tai Global terrorism in the XXI century, ja sit 14:30 alkava Australian film... Jeh, ausseilla näyttää nyt olevan jonkinlainen ylilyöntiasema! ;D
...Vähän huolestuttaa kyl toi aamukurssilla käyminen, tai siis voipi olla meikäläiselle vähän liian aikaista.
Kielikurssikin pitäis alkaa ens viikolla. Tänään lähti "kokoontumiseen" nää uudet tyypit, ja niille siis määrätään ryhmät ja ryhmissä aikataulu - oli pieni epäilys et oisko meitin vanhojenki pitäny mennä, MUTTA kukaan ei ollu kuullu mitään asiasta, ja mun tietojen mukaan vain yksi ainoa vanha Erasmus meni mukaan. Joten uudet saa sit tulla kertomaan meille et kaivattiinko meitä siel, vai onks se tosiaan niin et meitin pitää viel oottaa sitä sähköpostia jossa ilmotetaan kokoontuminen.
Tänään mun toinen tärkeä tekeminen olis kuntosalille meno... Siis eka oli yliopistolle meno, ja -hups- mitäs siinä kävikään?! ;P Luulen et en mee täl viikolla sinne salille ellei Kelly tuu koputteleen ja kyseleen. Se on nimittäin mun ainoo seura siellä, ja eilen sen poikakamu Juraj palas Slovakiasta muutaman viikon lomalta, ni luulen et Kellyy ei ihan heti saa minnekään lähtemään! heheh! ...Ja mä oon siis onneton menemään minnekään yksin, joten tarvin jonku joka raahaa mut sinne!!! Paitti, kävin mä kyl koputteleen Kellyn ovella ja soitinki (ei vastausta), ni ees YRITIN! NIH!
Noh, tähän asiaan saadaan parannus ku Astrid tulee takas Ranskasta; se palaa tossa viikon päästä, ja lupas pakottaa mut mukaansa salille melkein joka päivä - jehuu toimiskin toi!! ..Siellä on kuitenki niin ihana käydä, ja salin jälkeen on tosi tyytyväinen itteensä - se on vaan niin mahdotonta lähtee sinne...
Eilen sunnuntaina tääl oli ihan paras ilma!! Mut sitä ennen: lauantaina oli Miinalla ja tytöillä bileet :) Olin tosiaan juonu vähän enempi torstaina, ni aattelin et meen vaan sinne ja katotaan mitä tapahtuu... Mut oli tosi kivaa :) Jossain vaihees iltaa sinne ilmesty varmaan 20 ammattikorkeelaista, ja melutaso kasvo uhkaavasti!! Lähin sit Miinan suomalaisten vieraiden sekä muutaman Erasmuksen kaa baariin, ihan et oltais esimerkkinä niille muille, et ne tajuis lähtee eikä aiheuttais tytöille häätöä ;P Mentiin Sodaan, jossa oon käyny kerran aikasemminki. Paha vaan et ne soitti PELKKÄÄ teknoa, ja mä INHOON teknoa!!KÄÄÄÄÄK! 8/ Nuh, yksien jälkeen lähettiin meneen - siis tyypit ois varmaan tanssinuki, mut lauantai-yöstä huolimatta tanssilattia oli täysin tyhjä! uskomatonta... Mentiin sit jonneki pikkupaikkaan, johon makso 10zl sisään! Siis yleensä paikat ei maksa mitään sisään, ni toiki hinta (n.3e) oli aika ihmetys. Täs vaihees osa porukasta sit eros meistä, ehkä meni muualle tai kotiin. Mä kuitenki halusin viel bilettää, ni maksoin (tai oikeestaan lainasin, koska olin ollu tyhmä enkä ollu ottanu kauheesti rahaa mukaan!!) sit itteni sisään. Nuh, se oli tyhmä teko - se klubi oliki sit teknoklubi!! Kääk. Tyrmistyttävää 8& Ja sitä paitti vessat oli yhteset; kaks koppia jonka toisen oveen oli potkastu käsilaukun mentävä kolo!! ...Siinä sit pidinki käsilaukkua näköesteenä - ehhehe.
Piti sit tanssii, tai liikkuu, ku oli kerran sinne asti tullu ja maksanu sen 10zl plus pari zl narikasta. Miina, Flo, Nano (ja muita??) tuli sinne sit kohta, mut lopulta luovutin ja lähin kotiin. Yöbussii piti oottaa puol tuntii, mut onneks seurana oli Pasi ja Anssi (ehheheh).
1323987.jpg
Suomitytöt toisessa baarissa... Ehkä ois pitäny varottaa muitakin et nyt tulis niinku kuva! XD Ja mustuus tossa suun ympärillä johtuu mun kamerasta/koneesta - on tapahtunu ennenki.

Sunnuntaina sit lähettiin iltapäivällä puistoretkellä. Eka mukana oli vaan Mariana ja minä - se halus tutustuu kartalla näkyviin viheralueisiin, oli ne sit puistoja tai metsiä, ja mä lupasin mennä seuraks :) Loppujen lopuks mukaan lähti meitin kahen lisäks:
1323911.jpg
Ranskalainen poika jonka nimee en viel muista, suomalainen Sonja, portu Ines, saksi-poika jota ei paljon näy koska se tekee lopputyötä huoneessaan, irkku Damian, kreikkalainen Kostas, "vanha-Erasmus" Jana ("Hana", espanjalainen J), ja kuvassa viel Mariana :D

Olin ikkunasta kattonu et onpa ihana auringonpaiste, täst tuliki kiva reissupäivä - noh, laitoin kuitenki farkkujen alle pitkikset (miksi?! ehkä aattelin et ollaan niin kauan ulkona..), ja vanhasta tottumuksesta talvitakin (ja -kengät, jotka onki mun ainoot kengät vielä tähän mennessä kääk!)...Noh, ulos ku astuin ni lämmin tuulenhenkäys tuli vastaan ja piti laittaa huivi laukkuun ja avata takin vetskari XD Mut ihan hyvä oli lopulta se huivi olla mukana ja laittaa taas kaulaan, ku oon kuitenki toipilas ja kevät vasta aluillaan.. Heh, omituista kuullu uutisia Suomesta jossa joissain paikoissa on/oli äsken vielä lunta!!
Käveltiin puistossa, ihailtiin maisemia! Siellä oli lampi ja lammessa kaksi joutsenta, sekä löydettiin muistomerkki:
1323946.jpg
Ines ja joutsenet

1323950.jpg
Where's me eye?! Päätön joutsen, surku.

1323958.jpg
Monumentoh. Vasemmalta Sonja, Damian, Ines, Mariana, ranskis, Jana ja Kostis.

1323962.jpg
Retken päätti käynti jätskibaarissa! Tilasin tollasen missä oli keksipaloja... Aika huono kuva mut silti ;D
- - - Kelly muute kävi just koputteleen mun ovella ja ollaan menossa tunnille salille! (siis joku vatsalihastunti kuulemma)...Jeejee olinki huolissani :)

1323970.jpg
Manufaktura on vaan niin kaunis...<3

Sovittiin, että tehään sunnuntairetkistä traditio - ens sunnuntaina mennään porukalla kattomaan Sweeney Toddia!

1324025.jpg
Nappasin just tän ikkunasta, vähän vino mut kuiteski ;)

Ja vielä yksi uutinen: Jani Joensuusta tulee käymään! Jani tulee perjantaina puolenpäivän aikoihin Varsovaan. Varasin sieltä pedit hostellista, ollaan siel pe-la-yö. Pitää näyttää joitain paikkoja sieltä; oon käyny siel tosiaan kerran, ni iteki vähän niinku turisti... Lauantaina jossain vaihees tullaan Lodziin, jossa on sit varmasti bileet! ...Lauantai ku on. Pääsee Janiki puhuun sit enkkua näitten kaa, ja vahvistaan niitten luulon että suomalaiset on kaikki ihan mahtavii enkunpuhujia...hihhih!
Sunnuntaina suunnittelin et näytän tätä kaupunkia, ja tosiaan illalla on se leffa. Maanantaina aamubussilla takas Varsovaan.

Mut nyt pitää juosta, Kelly tulee koputteleen kohta et Missäs oooot?! jeejee hyvä minä, teen ees jotain älykästä tänään! :D

---myöhemmin illalla:
Mentiin salille, kävin myös ostaan jotain pientä Kipalle ja itelleni löysin kaks leffaa!
...Nyt illalla leffailta, valitaan joku mun miljoonasta ja katellaan Marianan luona. Huomiseks muuten ilmoittauduttiin Kellyn kaa spinningiin, APUA!! illalla se, kattoo et miten menee!hihi!
Heipat!