Heiipaa!! ...Tän tekstin kirjotin jo keskiviikkona, mut tuli vähän netin kaa ongelmia illlalla, ja nytki se hidastelee raivostuttavasti..:/ Mut laitetaas tänne vielä kuvat nytten!

Oon ollu hyvin, hyvin paha tyttö. - en aio kiusata teitä siis kertomuksilla joululomalta etiäpäin, vaan kerron vaan nopeesti (heheh, tuskin!) Lontoon-matkasta, meitin (tai Katjan, tai kissatalon) kissasta, ja sit laitan aika paljon kuvia, jotka toivottavasti kertoo enempi kaikesta kuin sanat . .  .en itekä jaksais kovin pitkää vuodatusta lukea, pitää myöntää!

Okei, eli Lauran ja Jennin kaa lähettiin torstaina 28.1. Hesaan junalla, napattiin Hesa-Vantaalta Ryanair Lontoon Gatwickiin ja saavuttiin perille joskus myöhään yöllä. Kentältä junalla Victoria-asemalle, ja sieltä hienolla enkkulaisella mustalla taksilla Generator-hostellille. Noh, torstai tosiaan meni matkaillessa; lähettiin Jojesta kaheltatoista päivällä, ja tultiin hostellille joskus puolenyön jälkeen - ja siinä on tosiaan se kolmen tunnin aikaero, eli joku 15 tunnin matkustus+odottelu tuli! ;D

Perjantai oli niiiin hieno päivä, eipä parempaa vois ollakaan! Jos oltais vaan koettu Madame Tussauds, koko Lontoon-retki ois ollu onnistunu ;P Sen lisäks käytiin syömässä Wetherspoonissa (opiskelijahintaista), sekä kattomassa aikas upeaa Natural History Museumia, jossa oli siis kaikkea (jalo)kivistä lintuihin, ihmisbiologiaan ja DINOSAURUKSIIN! Hihiih, liikkuva T-Rex oli pe-lot-ta-va. Ja aattelitteko että perjantaihin mahtu jo tarpeeks tekemistä? Hahah, väärin! Käytiin seuraavaks Starbucksissa, jossa nautin Chocolate Cream Frappuccinon (ja sain aivojäätymän, aaauts!) - ja siitä oliki kiva mennä muutaman vaatekaupan kautta Harrodsille, jossa kuljinki sit suu auki ja silmät kiiltäen - niin kaunis, ylellinen, liioiteltu paikka! ;D En oo varma oliko tänä iltana, mut käytiin kiertelemässä myös Sohon aluetta ja China Townia.

Robert Downey Jr. Sherlock Holmesina oli kyllä paras näistä, uuh! XD Valitettavasti must ei tullu kauheen hyvää kuvaa Holmesin kaa, mut tää saa kelvata!

Ja tää ei oo historiallisesti pätevää, hirttäytyminen.. .Mut tytöt pakotti! ;D Heheh, se oli aika hauskaa kuitenki!

Charles Dickens

Natural History Museum

Tässä yritän selventää tunteitani näitä dinosaurusluita kohtaan... XD

Koko museorakennus oli ihana, täynnä kivieläimiä seinissä ja pylväissä.

Mul ois parempiki kuva näistä, missä ne ei niin liikkuis - mut halusin välittää teille sen liikkeen! Tossa alla se T-Rex, jonka liikettä seuratessa alko katella sen maassa olevia takajalkoja, miettien että lähteeköhän ne kohta tosta irti. .. . eikä siitä selviis hengissä kyllä! 8)

Lauantaikin aukeni lämpimänä - tosiaan selvisi hyvin "nollasään takilla", kevyillä käsineillä ja kaulaliinalla, ilman legginsejä ---- aaaaah ihana loma etelän lämmössä!! XD hahaah! No joo, loppumatkasta sielläki ilma viileni ja meni miinukselle varmasti, mutta näin alkumatkasta pysty vaan ihmettelemään et "ainiin, tältäkö se kevät tuntuikin?!" Lauantaina tosiaan matkustettiin junalla kahen tunnin päähän Lontoosta, Portsmouthiin. Siellä oli outlettejä kaikenlaisista liikkeistä, ja tyylikkäässä ympäristössä vielä. Mä en löytäny kauheesti vaatteita omasta koostani (sama ongelma kaupungillakin...Hmm, kummassakohan ongelma, mussa vai liikkeissä...?:P ) mutta sain hankittua muutaman vaatekappaleen, joten pitää olla tyytyväinen! Illalla tutustuttiin hostellin baarissa (niiiin hyvä idea olla kunnon baari hostellissa, se tuli tutuks myöhempien ongelmien takia...) amerikkalaispoikaan, jonka kaa jutskattiin tulevista lätkämatseista jne.

Lunta oli vähän maassa! :D Päivemmällä kuitenki oli aika kevätfiilikset, niinku alemmasta kuvasta näkyy. Se on otettu siellä outlet-paikan keskusaukiolla.

Tollanen hieno torni - sinne ylhäällä on ravintola, aika hyvät näkymät! Ja valotaulun avulla vois vaikka kosia, iih!

Kamoon, tää oli PAKKO! XD

Täs kuvassa mun vieressä amerikkalainen poika, Laura ja Jenni. Takana tyylikkäästi vessakyltit :P

Sunnuntaina oli tarkotus mennä Oxford Streetille, shoppailla iltaa varten biletyskamaa, palata laittautumaan hostellille ja lähtee sit danssaan kunnolla! Jos te mietitte että hetkinen, miks sunnuntaina, niin...noh, Laura ja Jenni on molemmat työskennelly Enkussa, ja kävi bilettämässä usein sunnuntaisin ja maanantaisin - kai me aateltiin lauantaina että on pitkät jonot ja kalliit pääsyhinnat, eikä ollu kieltämättä bilevaatteitaka täysin kasassa (ainaka mulla - Suomesta tuoman mekon kaa tuskin ois talvilenkkarit sopinu). Noh, mentiin sitte käppäileen pitkin Oxford Streettiä, ja mä hankin ainaki korkkarit (Hush Puppies), Disney Storesta jotain kivaa (joka ehkä tulee päivänvaloon joskus kesäkuussa, vink vink), Bodyshopin alesta kahella punnalla suihkusaippuaa ja kolmella kuorintavoidetta, ja Primarkista kourallisen sukkiksia ja muuta halpahalpaa (ja varmasti aika huonolaatuistahuonolaatuista) - lisäksi pitää mainita Aussie-hiustuotteet, joita päätin ostaa jo ennen ku ne tuli Suomeen (okei, oon vaan niin hulluna kaikkeen Australiaan viittaavaan, vaik tää taitaaki olla brittiläinen merkki...?); noh, Suomessa ne maksaa jotain 7,50-10,50e, mutta Lontoosta sain tuotteita n.5 eurolla, jihaa! Ja muuten, kolmen minsan värihoito TOIMII!

Shoppailureissun jälkeen säästeltiin jalkojamme ottamalla double decker hostellin lähettyville - oltiin tietty yläkerrassa ja etupenkillä! Tesco Expressistä hankittiin vähän syömistä, juomista ja juorulehtiä illalle, mutta sitten pitikin ottaa pieni lepohetki. Käytiin myöhemmin netistä tarkistamassa illan bilepaikka, mutta meille selvisikin että nyky-Lontoossa sunnuntait ei olekaan enää sellaisia villejä bileiltoja kuin ennen - tai siis että paikat meni kiinni joskus puoliltaöin tai kahelta, ja kello oli jo yli 11 :/ Päätettiin sitten koittaa uudestaan maanantaina, ja mentiin yksille taas hostellin baariin.

Maanantai, meitin vika kokonainen päivä Lontoossa saapui. Ilma oli tosiaan jo viileämpää, kun lähettiin taasen metrolla kulkemaan - tällä kertaa Camdeniin, Lontoon ehkä mielenkiintoisimpaan kaupunginosaan (sanoo tyttö, joka on tätä ennen ollut kaupungissa vain kerran, sekin päivän ajan, nähden ne pakolliset nähtävyydet ja lisäksi London Dungeonsin). Camden on taiteilijoiden ja "vaihtoehtoihmisten" paikka, ja valokuvista näätteki kuinka hauskannäköstä siellä on! Toi on kyllä sellanen paikka missä ois kiva asustella, pitääpi sanoa! Ei siks että ite oisin jotenki taiteellinen outo tyyppi (koska en oikeesti taida sellanen olla...onneksi! hahah), vaan koska siellä oli tosi paljon maahanmuuttajapopulaa, niin ei tuntisi itteään ehkä liian ulkopuoliseksi ja tietämättömäksi . . . äh, oon lukenu liikaa maahanmuuttajakirjallisuutta, senkin Jopi ja sen tunnit!

Camdenissä syötiin kojuruokaa, juotiin mulled wineä (nams, glögiä-tai-jotain), ja juotiin (ainakin mun mielestä) halvan makuista punaviiniä nuhruisessa baarissa seuraten ihmisten kulkua kadulla. Aivan parasta tuokin! ;D Hostellilla laittauduttiin iltaa varten, oli aika bilefiilis, mahtavaa! Etittiin aika kauan Wetherspoonia Leicester Squarelta, kunnes päätettiin luovuttaa ja palata siihen meitin perjantain paikkaan Baker Streetillä. Syötiin, juotiin, mutta aterian kruunasi MAAILMAN IHANIMMAT suklaakakku vaniljajätskin kaa & "marjataikinamurskapiirakkaa" lämpimän kastikkeen kera - namnam NAM! (Tiia tilaat noita, molempia, pakko!!) Hihih, sitte viel piti ihailla naistenvessaa, hieno ;P (Tiia käy sielläkin, Baker St)

Sitten etsimään jatkopaikkaa - mutta meillä ei ollut tuuri mukana tälläkään kertaa, vaan kuljettiin vaan suljetulta ovelta suljetulle ovelle... Ainoo oikee mahis ois ollu yks sambaklubi, mut siel näytti aika kuolleelta...;) Sit tehtiin jotain vähän odottamatonta, eli mentiin kunnon (pelottavaan?) rokkipaikkaan, missä baarimikot kippas shotteja omaan kurkkuun ja missä me oltiin selvästi ainoot laittautuneet asiakkaat..Haahh! Siellä ei kestetty kauaa, ei mahtunu ees istumaan kunnolla, joten (arvasitteko jo?) lähettiin hostellin baariin tanssimaan!! :D Siellä sit svengailtiin tanssilattialla kunnes ne sulki paikan.

Camdenissa oli kaikkea hienoa taidetta esillä.

Näillä penkeillä istuttiin kun syötiin katuruokaa (mä ostin pizzapalan); paitsi näkymänä oli osittain jäätynyt joki sillä kertaa :)

Tuolla oli tosi hienoja ja hulluja vaatteita;harmi ku oli niin kallista ettei voinu ihan piloilla ostaa! ;D

Toi ois kyl niin pitäny nähä!! 8D Ja ne jotka ei oo vielä nähny Priscilla-leffaa, kattokaa se!!

Jenni Baker Streetin metropysäkillä.

Tiistaiaamu tuli, suihku ja isohko aamiainen piristi, ja lopulta yheltätoista lähettiin hostellilta raahaamaan laukkuja bussipysäkkiä kohti - bussilla Vicrorian assalle - junalla sieltä lentokentälle. Kentällä ostin niitä suklaita mistä olin haaveillutkin (sori, söin jo ite, nams), lisää juorulehtiä (no haloo! pakko XD), ja käytin viel vikat käteiset kahteen leffaan (ois tehny mieli niin monia muitakin). Lento meni mukavasti, ja mikä parasta, Lauran isä haki meitit sit Suomen puolella lentokentältä yöksi niitten luo.

...Hesassa oli satanu vähän lunta...Kuten varmasti muuallaki Suomessa, tai siis että olipas hassua palata taas "talven ihmemaahan"...:P

Keskiviikkoaamuna taas ylös hirvittävän aikaisin aamulla, juna Jojeen ja suoraan vaan kouluun! :D Heheh, kävin vielä toisellaki tunnilla torstaina, mut loppuviikon makasin vaan telkan ääressä sohvalla, tunkien naaman niitä suklaita ja lukien juorulehtiä! Noh, olin kyl flunssassakin, joten en ois muutenka päässy sosielisoimaan kamalasti matkan jälkeen... :)

(keskiviikkoillalla jatkoin kirjottamista...)

Juu, kävin just kattoon Avatarin, vaik alunperin ei ollu minkäänlaista kiinnostusta sellaseen "videopeliin"... Mut pitää myöntää että visuaalisesti se oli vaan tosi hieno, ne Pandoran maisemat niin kauniita ja se tarinakin ihan hyvä - siis että kannattais käydä kattoon leffateatterissa ku voi viel nauttia isosta ruudusta, isoista äänistä ja kunnon 3D-tekniikasta! XD Jeah, leffoja on tullu katottua ja pitää viel mennä uudestaanki; ainaki ystävänpäivän kunniaks Ystävänpäivä, sit ehdottomasti Peter Jacksonin Oma taivas,...ja onhan niitä vaik mitä! :D

Kerroinko jo kisusta? :D Eli Katja toi meille "hellyyshoitoon" puoleks vuodeks (käsittääkseni) noin kaksvuotiaan tyttökissan. Se on ollu kissakodissa, jossa siihen ei oltu pystytty luomaan tarpeeks huomiota, joten tällänen neljän hengen kämppä on siihen verrattuna varmasti parempi kissa-itsetunnon nostattajapaikka... :P Miu, se on söpö, pienen pieni, aika arka, mut on se tullu jo mun kaa sohvalle kehräämään . . . ei kyl pysy vieressä kauan, mut antaa nyt toiselle mahis tottua... Se tuli meille siis Lontoonloman aikana, joten nyt mä oon ollu sen kaa samoissa tiloissa alle viikon vasta. Kisulla ei oo nimeä (tällä hetkellä).

Voi oi, sen tässä on huomannu että kyllä ne pennusta asti kodissa kasvatetut kissat luottaa ihan toisella lailla...Tai tietty kisuillaki on erilaisia luonteita, mut jos vertaa meitin Kirppulia tähän kisupisuun täällä kämpillä, ni ei tää kisu kyl esim leiki kauheen innokkaasti mun kaa. Se tuolla yöaikaan juoksee foliopallon perässä, mut jos yritän sille yrittää heilutella jotain naruja ni ei se hyökkää niiiden päälle. Noh, pitääpi vaan joku kerta ostaa kunnon hiirilelu tai kisunpallo ja kattoo että tykkäiskö tää niistä enempi :]

Ei mitään kauheen hyvii kuvii, sortsen! ...Pitää viel ottaa joskus ihan päivänvalossa ja muutenki.

...Vieläkö muuta? :D No vaikka MILJOONA asiaa!!! Mutten jaksa niitä tänne kirjottaa, paitsi sen että lähen Kaisun ja Tiinan kaa pääsiäiseks Pietariin IIH! - mut toivottavasti jaksaisin päivittää tätä aaaaika paljon useemmin ku nyt. Heheh ;Pj

Käytiin muuten laskeen mäkeä haalarinkastajaisissa, täs siinä muutama kuva:

Mä olin kyl vähän flunssassa viel, tää oli siis matkan jälkeen torstaina, mut pitihän sitä pulkkaa laskemaan päästä!

Maija ja mie :D

Niin kaunis kuva XP ...Tätä harjoteltiin pitkään! Siis sitä että osuin kuvaan, ja että se naamaki tulis kuvaan siis...